Pages



Wednesday, December 26, 2012

Jadual 2013 Monster Energy AMA Supercross

Untuk peminat SX dunia semua, tentunya tahun 2013 amat dinanti-nantikan, terutamanya yang mengikut pekembangan sukan yang paling mencabar didunia ni la...

Jadual perlumbaan kebanyakannya tidak berubah dari tahun 2012 iaitu 17 perlumbaan di negeri yang berbeza mempertaruhkan dua kategori berbeza iaitu 450 SX untuk Main Event dan Lites untuk 250SX. Untuk 250SX mempunyai perbezaan rider iaitu West & East. Kategori ini akan bermula di West diikuti East dan akan kembali semula ke West sebelum mereka dipertemukan antara West Lites & East lites di akhir season/perlumbaan nanti.

Untuk tahun lepas mungkin agak hambar kerana hampir semua PRO. rider tidak dapat beraksi disebabkan kecederaan untuk SX(Monster Energy AMA) & MX(Lucas Oil Pro Motocross). Di tahun 2013 ini diharap dapat melihat rider-rider yang cedera seperti James Stewart, Chad Reed, Kevin Windham, Ryan Villopoto, Trey Canard beraksi untuk membuatkan 2013 ini antara tahun yang terbaik penganjuran Monster Energy. Kita juga akan melihat penyertaan sulung Justin Barcia dalam Kategori 450SX berentap bersama rider-rider hebat dalam kelas tersebut.

!!!GET READY 4 THE MOST DEMANDING SPORTS IN THE WORLD!!!

No comments:

Post a Comment